Tuesday 6 December 2011

Doa Seorang Pencari Cinta

Selamat pagi.

Alhamdulillah aku masih diberi kesempatan olehnya untuk merasai nikmat hidup. Cuaca yang amat bagus hari ni. Buka inbox Facebook, dan seorang sahabat menghantar link video ini kepada aku. Seorang sahabat yang sangat baik dan mengerti segala isi hati aku. Terima kasih Bro Fizie.





Lihat dan hayati video ini.

Apa pendapat anda?

Aku masih lagi dalam tempoh untuk melupakan si dia. Pengalaman diperlakukan sebegitu rupa masih lagi berbekas di hati. Seakan luka ini memerlukan banyak masa untuk disembuhkan. Setahun berlalu tapi aku masih lagi marah, dan dendam. Kesedihan dan sakit hati menguasai segala hidupku.

Andai kita sayangkan seseorang, tidak mungkin dia sayangkan kita, tetapi andai kita sayangkan ALLAH, sudah tentu ALLAH sayangkan hamba-hamba-NYA…dan kita tidak akan kecewa.

Ingatlah, cinta manusia hanya dusta. Dan kita kena sedar, ada cinta yang lebih agung dari cinta kepada manusia. Iaitu, cinta kepada Tuhan yakni pencipta kita. Cintai ALLAH, membawa kita kepada syurga. Ia membahagiakan, beroleh pahala dan kita sendiri akan berasa lebih tenang. Insya Allah…

No comments:

Post a Comment